sobota, 1 lipca 2017

Smerfowy jogurtowiec z borówkami




Lekki, orzeźwiający torcik, idealny na upały, nie wymagający odpalania piekarnika, szybki do przygotowania, a jeszcze szybszy do zjedzenia 😃 polecam!


SKŁADNIKI:
  • 7 podłużnych biszkoptów
  • 25 dag borówek amerykańskich
  • 1 galaretka niebieska
  • 2 szklanki jogurtu bałkańskiego
  • 1 łyżeczka żelatyny
  • 2 łyżki cukru pudru


WYKONANIE:
Dno foremki o wymiarach 26x11 cm (u mnie silikonowa ze szklanym dnem) wyłożyć biszkoptami. Borówki opłukać, dokładnie osuszyć, wysypać na biszkopty. Galaretkę rozpuścić w 3/4 szklanki wrzącej wody, ostudzić, zmiksować ze szklanką jogurtu, przelać na borówki. Foremkę wstawić do lodówki.

Żelatynę rozpuścić w 1/3 szklanki wrzącej wody. Przestudzoną żelatynę przelać do miseczki, najpierw rózgą roztrzepać z cukrem pudrem, a następnie z porcjami dodawaną drugą szklanką jogurtu. Masę wylać na niebieską warstwę. Foremkę odstawić do lodówki do całkowitego stężenia.


5 komentarzy:

  1. O kolorek na czasie, ale u mnie nie ma takiej galaretki :(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja kupowałam w Kauflandzie, ale widziałam również w innych większych marketach. I oczywiście w osiedlowym sklepiku :)

      Usuń
  2. Uroczo się prezentuje :) Uwielbiam takie kolorki w słodkościach :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję :) Taki kolorek w deserach zawsze kojarzy mi się ze świeżością i orzeźwieniem :)

      Usuń

Przy komentarzu zostaw swoje imię, w odpowiedzi łatwiej będzie mi się do Ciebie zwracać :)

Podziel się fotką dania przygotowanego według mojego przepisu na adres e-mail edyta2204@gmail.com, a z przyjemnością zamieszczę ją w albumie na fb :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...